3. Det här behöver jag träna mer på

Det jag behöver träna mer på är ta tillbaka axlarna och sitta mer i lodrät sits. Jag har varit bra med det, men nu när jag inte har tränat så mycket som jag brukat, så har min sits blivit sämre. Min dressyrsadel är lite för skön att sitta i och det är en nackdel då man gärna "sjunker ihop" i den, inte så bra vill säga. Men försöker hela tiden tänka på det och jag tror att min sits kommer bli bra snart igen!
En annan sak som jag behöver träna på (och detta är just när jag rider på Spike) är att rida mer med skänklarna. Det blir lätt att jag "styr" för mycket med händerna när jag egentligen borde bara låta händerna vara och använda sitsen och skänklarna mer. Men det är svåår! Speciellt i vänstersidan, fattar inte att det ska vara så svårt att jobba med vänsterskänkeln så som man kan göra med höger?

Här syns det först nämnda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0