Dag 1 - Presentera mig och min häst

Okej, nu kör vi!
Jag heter Matilda Ekstrand och är 19 år, fyller 20 i oktober. Bor i Jönköping tillsammans med min mamma, hennes sambo, min bror och min plastbror. Går sista året på Tenhults naturbruksgymnasium inriktning hästhållning, vilket är toppen! Tar studenten nu till sommaren vilket är både bra och lite skrämmande eftersom jag inte vet helt säkert vad jag ska bli senare. Jag är en glad tjej som älskar att prata. Kan dock bli blyg i vissa sammanhang men det är inte alls mycket. Började rida när jag var runt 4 år, tror jag.. Men efter en olycka på en ridlektion slutade jag. Tog upp ridningen efter något år igen och håller på än ;) Spike, eller ja Spicy Spike, är min första egna ponny som jag köpte i februari 2007.



Spicy Spike är en brun valack född 2000. Han är en Svensk Ridponny, en korsning mellan new forest och arab, han är efter Ben Kaspar och undan Lady Mi. Han är 148cm i mankhöjd. Jag köpte Spike i februari 2007 och vi har hållit ihop sen dess. Spike är en väldigt glad och arbetsvillig ponny. Han älskar att göra rätt och att visa upp sig, han riktigt strålar när han får en massa beröm för något! Dessutom gillar han att bli fotograferad. Han är försiktig och är nog rätt töntig mot nya saker. Han hatar att åka transport, det är egentligen inte lastningen som är problemet utan att han blir så nervös under resan. Spike har sjukdomen head shaking syndrome och rids med ett speciellt nät, därmed får han inte tävla i dressyren. Men vi jobbar för det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0