Dagens ridpass måndag

Red bort till jfk och tränade för Carina idag. Det gick överraskande bra tycker jag. Spike har känts rätt tråkig det senaste, väldigt lat och inte speciellt samarbetesvillig, men idag släppte det lite iaf. Han var riktigt slö på vägen till jfk, tog en halvtimme(!) att komma dit. Men efter lite framridning och ökningar i galoppen så piggnade han till. Han blev riktigt fin efter en stund, vi fortsatte med öppna på volten. Mest för att jag ska börja rida mer med skänklarna, varvade med öppna på halva långsidan och därefter gå in i en diagonal skänkelvikning. Efter ett tag så började jag rida mer och då släppte han genast till, flyttade riktigt bra på skänklarna.
Sen red jag ökningar i trav och då menar jag ökningar, skulle skjuta på allt vad jag kunde och ändå ha kvar honom på tygel. Det var samma här, efter ett tag så släppte det och han ökade på för glatta livet. Efter en liten skrittpaus så började vi jobba med framdelsvändningar på en fyrkant (endast för skänklarna), både i skritt och trav. Sen gjorde vi några ökningar till i traven och därefter galopp. I galopparbetet så blev det även här ökningar. Blev några riktigt, riktigt bra och det kändes fantatiskt att sitta på honom när han sköt iväg som en kanon men ändå samlade upp sig när jag bad om det.
Cred till Carina för dagen ridpass + att hon var sträng mot oss. haha. Det behövdes idag. :)

Till en helt annat sak nu, igår så sprängde Spike staketet i sin hage och hade ett äventyr ute på en väg. Han blev livrädd för en läskig cyklist, de är allt farliga de där cyklisterna! Aja, Spike kom till rätta efter en stund och var som tur var välhållen, tack och lov! Inte undra på att han var trött idag efter det lilla äventyret igår. Söto :*

Söt Spik som ligger och sover :) Satt en stund hos honom och han snarkade, gullet! Bilden är kass men skyller på ljuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0