Spike under de fyra år han varit hos mig :)

Idag för fyra år sen hämtade vi honom. Vår resa har varit både ett rent helvete och underbart.
Börjar med en bild som jag fick av hans förra ägare, tror den var tagen ungefär en vecka före vi skrev kontrakten. Päls som en björn, manen ska vi inte tala om.. Men ack så söt han var!

Första ridpassen på hemmaplan som fotograferades, ber om ursäkt för min sits, mitt hår och hur han ser ut... pinsamt.


En vanlig dag i hagen.. ful.


Hösten 07, blev klippt för första gången i sitt liv! Ridningen gick framåt men allt annat än bra. Flyttade till det stallet han står i idag.


Bild från hagen februari 08. OMG, LUGGEN!!!!


Första hopptävlingen!! Med Emelie på ryggen skenade han runt på framhoppningen. Men han blev felfri! :D 

Sommar 08. Sommarbete igen. Seriöst, hur såg det ut för två år sen egentligen?


Första dressyrtävlingen! LC:1 eller LC:2, fick 58% och blev tvåa. haha. Duktigt.


Hösten/vintern 08 hjälpte en kompis mig att hoppa Spiken rätt mycket. De startade någon lokal felfritt både 80 och 90. :)


Vinter/vår 09 var ett helvete. Han började kasta (headshaking) galet mycket, stod knappt ut psykist att se honom göra det.. Åkte till Skara Hästsjukhus och fick hjälp. Hittade "nätet" på en sida och klickade hem det. Och det hjälpte ;) Skaffade dressyrsadel också!

Lite skillnad i kroppen jämnfört med första bilden va? :)


Riddan med folket! Awesome helg och awesome ponny!


Sommarbete 09




Höst 09. FÄÄÄÄÄÄÄÄÄLT!!!!!!! underbart♥




Vinter 09. Blev klubbmästare i ponnydressyr på JFK. AWESOME!



Ni vet ju hur han ser ut nu så lägger inte upp några bilder från 2010! hihi. Jag tycker att det har skett en stor förändring med Spike i allt och det känns så himla kul att ha fått någonting tillbaka från allt det jobb jag lagt ner. Bästa ponnybus ♥

Nu måste jag pallra mig upp till stallet och Essi träningen. I SNÖSTORM! UUUUSSSSCCCCHHHH!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Matilda. Gud vad Fin han har blivit :) sista bilderna är han grymt snygg :) kul att det har gått så bra, du har gjort ett riktigt bra jobb med honom :) vilket stall står han i nu? Kram Alexandra (som hade Asta)

2011-02-11 @ 16:46:14
URL: http://alny.blogg.se/
Postat av: johanna

snacka om skillnad! bra jobb maaatilda :D:DD

2011-02-11 @ 17:42:13
URL: http://johannajg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0