Dagens ridpass

Väldigt dålig uppdatering, ohja!
Har varit på Riddersberg idag i skolan, red Castillo och arbetade med praktikuppgifter.
Castillo var såå himla fin, fattar inte att innan gick vi inte alls ihop och nu funkar vi jättebra tillsammans!
Han var inte alls kul när jag hoppade upp, helt galet stel i vänstersidan. Men efter en stund och lite hjälp från Åsa, så var han RIKTIGT fin. I slutet av passet så arbetade vi med galoppen och jag bad honom att samla sig lite, säger bara wow! Han samlade sig lite mer än vad jag ville och vi kunde typ göra galoppiruetter ifall jag skulle samla honom lite mer.
Gillar bara honom mer och mer för varje ridpass nu! Nya favoriten kanske förutom Little Wave :)

Sen vart det stallet på hemma plan, red en sväng i ridhuset med Spike idag. Det var meningen att jag skulle bara jogga honom, men han var så himla fin. Så det blev lite förvänd galopp, enkla byten och slutor.
Härlig känsla att rida när han går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0