Essi träning

Hade som sagt träning idag och han var fiin!
Framskrittningen kändes han en aning "loj" i, så fick väcka honom några gånger. (Jag skrittar alltid fram minst 10minuter btw :)
Alltid när jag tar tyglarna så börjar vi alltid på volten, känner efter ifall han svarar på hjälperna, har lika stöd i båda tyglarna och så vidare.

Idag var han något okoncentrerad i början, men antar att det var för att det blåste väldigt mycket. Dessutom var han riktigt pigg och taggade rejält i galoppen.

Efter uppvärmningen så började vi med bakdelsvändningar, det tror jag är en av Spikes större svårigheter. Han har en tendens till att skjuta ut ytter bak väldigt mycket, men som tur har de blivit bättre och bättre.

Traven var kalasfin, bra takt och tempo. Skänkelvikningarna på diagonalen var mycket bättre idag än de har varit tidigare. Även skolorna flöt på bra.

Galoppen kändes även den bra, han var stadig och fin i förvända och fixade de enkla byterna jättebra. Vi fortsatte jobba med galoppombyterna i slutet av passet. Ett byte fixade han kanonbra!! :D
Men sen taggade han till för mycket och då blir det att han försöker för mycket för att få det bra. Då blev byterna inte alls okej, han blir VÄLDIGT lätt i bak och tappar fokusen på mina hjälper. Fick några helt okej i slutet iaf.

Men jag är nöjd över dagens prestationer :)
Bilder kommer!

Har packat klart alla spikes saker inför imorgon också, nu är det bara alla mina kvar, hihi!
För er som inte vet, så åker jag och Spike till Lillemor Andersson och Bo Tibblin imorgon i sex veckor :DD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0