1/5 2012

Längesen jag skrev här.. Som ni antagligen har förstått så är inte det här med att blogga min grej. Men jag hade tänkt att jag skulle ge er en liten uppdatering om hur läget är.

Jag och Spike har tagit det lugnt i snart ett halvår, han var ju inte helt bra i höstas och efter det så har vi fortfarande inte kommit igång helt. Han har vilat en hel del i vintras, vilket har gjort gott både för honom och mig. Han har en annan arbetsvilja, är mycket piggare och väldigt positiv till allt. Egentligen så har han ju alltid varit det men nu är det med en glimt i ögat. :)
I ridningen då, vi har enbart jobbat med grunderna och jag har lagt fokus på att få upp känsligheten och bärigheten. Vi har haft en del bakslag i ridningen, men på senare tid så har det bara gått spikrakt uppåt. Vilket är kul!
De senaste veckorna har jag bara ridit och gått ut i skogen med honom, känns bra att ta en paus från ’’allvaret’’.

För övrigt så går Spike på diet. Har tagit bort allt kraftfoder förutom mineralerna. Istället för krafften så får han morötter när det är fodring, vilket han verkar uppskatta. ;)

Jag då?
Jag har varit sjuk i två veckor snart och min förkylning verkar inte alls ge sig. It sucks. Har dock börjat träna lite smått, powerwalkat några gånger både med och utan häst. Funderar på att skaffa gymkort men det får bli när jag är frisk!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Hanna

SV; Nu har jag fått hem hjälmen också, det tog precis en vecka. :)

2012-05-02 @ 14:04:31
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV; Jag beställde samma storlek som jag har i min JW, och den passade. Liite stor i storlek möjligtvis.

2012-05-02 @ 18:27:31
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Lina

hej! såg att du har en häst med diagnosen headshaking?

har du varit på en sån utredning eller hur kan du vara helt hundra på att han har det? jag tvivlar inte alls. men de är så att jag är 110 % säker på att min häst har det och mitt försäkringsbolag ersätter inte en sån utredning som kommer att kosta ca 10 tusen och jag vet verkligen inte vad jag ska göra... har redan testat ALLT! :(

mvh Lina

Svar: Hej, jag såg först din kommentar om hs nu :P Lite sent men bättre än aldrig. Ja, det stämmer att min pålle har hs. Han är diagnostiserad headshaker. Vad har du för försäkringsbolag? Vi har If, de är de enda som tar headshaking som en sjukdom (som jag vet iaf). Du kan ju alltid byta, även om det inte är så enkelt. Vad är det du har testat? Hör av dig igen om det är något jag kan hjälpa dig med! :)
matildaekstrand.blogg.se

2012-05-22 @ 16:22:17
URL: http://linabodinsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0