2. När & varför jag började rida

Om jag minns rätt så började jag rida på ridskola när jag var runt tre, fyra år och då började jag på Vissmålen 4H gård. Dock så red jag även före jag började på ridskolan, så fort vi åkte någonstans där det fanns hästar så skulle jag alltid rida. :) Det enda jag minns från Vissmålen var att jag alltid ville rida en liten vit shettisponny som hette Viking, så himla söt var han! Kommer ihåg när vi skulle ha en uppvisning en gång och alla i min grupp var utklädda till smurfar och blåmålade i ansiktet, hahaha. Hade Viking såklart ;)
Men jag slutade efter två år, då det hände en olycka på en lektion och jag blev rädd. Men tack och lov så började jag något år senare igen på Svarttorps ryttarsällskap. Och där stannade jag tills jag köpte lilla Spike.

Varför jag började rida det vet jag faktiskt inte.. Men har alltid älskat hästar och min stora dröm som liten var att ha en alldeles egen ponny och så blev det ju, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0