Dag 3 - Min största rädsla inom hästsport

Min största rädsla är att Spike på något sett ska bli skadad. Allvarligt skadad menar jag då. Allt från ett brutet ben till stelkramp eller botulism. De allvarliga skadorna där utvägen oftast inte är den roligaste.. Att behöva ta bort Spike är även det en riktigt stor rädsla hos mig. Klarar inte ens av att prata om avlivning med mina vänner.. Bara tanken av ett skott i pannan på Spike får mig att rysa. Usch. Tanken av att förlora min bästa vän är oerhört jobbigt och jag blir tårögd av att ens tänka det! Jag har många vänner som har tvingats ta bort sina hästar på grund av skador och det gör ont även om det inte ens är en häst som jag har träffat speciellt ofta.
Jag har haft turen att inte ha några större skador på de hästar jag har tagit hand och det är jag så fruktansvärt glad över.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0