Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst

Det är så himla svårt att komma på vad det sämsta med Spike är. Men antar att det är så att man inte vill peka ut vad det sämsta är för att man älskar sin lilla ögonsten. Men ska försöka!

Det sämsta med Spike är att han är svår i ridningen, många tycker att han ser så lätt ut och förstår inte varför jag kan klaga. Spike är egentligen en lat en, han gör inte mer än han måste om man inte får över honom på sin sida. Han är dessutom väldigt smart igenom med att han kan komma på vad han behöver göra och vad han inte behöver göra. Han har väldigt lätt för att "gå i form" men tycker att det är jobbigt att arbeta i rätt form. Han kröker på nacken och ser jättefin. Men det allra sämsta är nog att han fick sin sjukdom för två år sen. Head shaking syndrome. På grund av den så har vi fått många begränsningar och det är så frustrerande att det är just min lilla älskling som drabbades..

Det bästa med Spike är han positiva inställning till allting. Han visar verkligen att han gillar att göra sakerna han får göra. Han är nästan alltid på bra humör och det är få gånger jag sett honom riktigt sur. När jag nyss hade köpt Spike så var det annorlunda. Då tyckte han att allting var jobbigt och han ville mer än gärna bråka än att arbeta. Jag blir så himla glad av att han är så positiv och att han visar det istället för att vara neutral hela tiden. Min fina lilla sötnos! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0