Fredag, Carina träning

Har nyss kommit hem från stallet för idag och fy vad trött jag är. Har varit vaken sen sex då jag skulle ut till stallet vid sju. Härligt! Packade in sadel, stövlar med mera i bilen och därefter lastade jag Spike, han gick rätt på! :D
Väl framme så var han så himla lugn, jättedukig var han verkligen. Blåste inte upp sig något! Även under ridpasset var han lugn och så sjukt fin. Han har seriöst inte varit så här bra på en månad. Och det känns så sjukt bra. Kan leva på den känslan i dagar ;) Vi jobbade med skolor, bakdelsvändningar, förvänd galopp, enkla byten och längningar. Allt gick awesome, lite småfel här och där. Men i stort så var det riktigt bra! En sak som Carina tyckte var att jag ska börja rida mer med sporrar, för att få honom ännu mer lyhörd. Lånade hennes idag och det var skillnad från vad det kan vara ibland. haha. Har småkorta ponnysporrar redan, men längre ska införskaffas!
Åh, vad jag gillar den här ponnyn! :D
Åker förhoppningsvis och tränar snart igen för Carina, hoppas hoppas!

Mamma kom upp och filmade, men kameran la av efter några sekunder.. Lyckat? Så hon filmade med mobilen, men kvaliten är kass. Kommentera ifall ni vill se filmen ändå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0