Dagen efter

Dagen efter den stora tragedin igår, det är idag man verkligen förstår att det har hänt. Att inte allt var en hemsk mardröm. Att HV aldrig kommer få tillbaka sin fenomentala målvakt, att han aldrig kommer komma hem hit till Jönköping, att aldrig mer se honom nere på stan. Det märks i hela Jönköping att en legend är borta. Även om man inte kände honom, så var han ändå en sån stor profil för jkpg.. Alla svenskaflaggor är på halvstång och alla ljus tända i rondellen uppe vid Kinnarps. Och förstås utanför Kinnarps, vid minnesplatsen för Stefan.
På lördag skulle det vara HV-dagen här, men nu istället är det Stefan-dagen. Jag tycker att det känns oerhört viktigt för mig att gå dit och hedra honom.


(Om ni undrar varför jag inte skriver något om Spike är det för att jag tycker inte att det som händer just nu är värt att nämnas, vi har haft så mycket motgångar på det senaste så det känns inte kul att behöva skriva om det här..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0