frisering

Tog mig ÄNTLIGEN tid att fixa hans man och hovskägg. Han har ärligt talat sett ut som en ovårdad skogsponny. Men inte nu längre! :D
Först tunnade jag ut manen med SoloRake, snabbt och bra. Sen tog jag en trimkniv, kortade ner och jämnade topparna. Jag kortar inte ner manen till en handsbredd, då hans man gärna lägger över sig på andra sidan och håller på, utan den är rätt "lång" men inte så att det ser konstigt ut. hehe.
Klippte hovskäggen och det behövdes VERKLIGEN!!!!!
Han ser mycket bättre ut nu, inte såå konstigt kanske? :-)

Förresten så har han världens sötaste grimma just nu. Får se om jag lägger upp en bild på honom i sin fiina grimma.

Bild lånad från Hööks


Kommentarer
Postat av: Noomie

Ja precis(: Nu står vi uppe hos Rune. I stall Jära så fick han stå inne ca 18h/dygn.. Han blev svullen om benen osvosv, så jag stack där ifrån helt enkelt. Det kändes som att han var ett 'burdjur' där uppe.. Tyvärr. Annars var allt jättebra, om man bortser från den otroligt lilla utevistelsen han fick.. :P

2011-01-17 @ 09:16:31
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0