Gårdagens ridpass

Tränade ju som sagt för Lillemor igår igen, Spike blev riktigt fin efter en stund och travade verkligen igenom hela kroppen.

Spike har ju ett problem med sin högersida, han vill ju väldigt gärna slippa undan och skjuta ut bogen. Så vi körde ett helt pass med att få tillbaka den och han börjar mer och mer stärka sig på hela högersidan.

Först red jag på volten och gjorde massor med övergångar mellan skritt och trav.
Jag red utan att ha någonting i handen, skulle helt enkelt rida enbart med sätet. Och det gick bra, i början var han lite bråkig och sånt men det släppte.
Därefter red vi i trav på en fyrkant mellan två bokstäver på varje sida, det är ju som hörnpasseringar och även i dem vill han slippa undan med högersidan, men jag fick verkligen igenom honom, han sökte bra stöd till vänstertyglen :D Men fy vad jobbigt han tyckte att det var!
Sen körde vi några skänkelvikningar på diagonalen och även dem blev bra :)

Galoppen körde vi 3 10meters volter på varje långsida, det tyckte han var riktigt jobbigt men han blev så jävla fin efter det!

Han var riktigt dukig hela passet och jag är riktigt nöjd :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0